فشار خون بالا و دیابت: علل نارسایی کلیه
نوشته شده توسط : Andy

فشار خون بالا و دیابت: علل نارسایی کلیه

پرفشاری خون بلند مدت و دیابت دو علت اصلی نارسایی کلیه هستند، بنابراین اگر بیشتر سال ها فشار خون بالا یا قند خون بالا را کنترل کنید، باید توجه بیشتری شود.

دیابت

معمولا بیش از 5 سال، دیابت کنترل شده با ضعیف به کلیه ها آسیب می رساند و عملکرد کلیه باعث کاهش برگشت پذیر و سریع در ظاهر پروتئینوری بالینی می شود. دیابت با سطح بالای گلوکز در خون مشخص می شود که نفوذپذیری عروق خونی را افزایش می دهد و موجب نشت پروتئین در ادرار و اسکلروز گلومرول می شود. قند خون بالا همچنین می تواند عروق خونی خونی را در سراسر بدن و کاهش جریان خون به کلیه، و این باعث بر عملکرد کلیه طبیعی می شود.

عرضه ناکافی خون و اکسیژن به کلیه ها ناشی از ایسکمی و هیپوکسی، و اگر این شرایط را به مدت طولانی بدون هیچ تسکین آخرین، سلول های داخلی کلیه و بافت صدمه دیده و عملکرد کلیه به تدریج از دست داده و منجر به نارسایی کلیه است.

فشار خون بالا

با توجه به فشار خون بالا، معمولا بیش از 5-10 سال، فشار خون بالا می تواند باعث آسیب کلیه شود. فشار خون بالا و آسیب رساندن به کلیه ها یکدیگر را بدتر می کنند و بیماران را به یک دایره بدبین می اندازند. فشار خون بالا می تواند پرفیوژن بالا در کلیه ها را افزایش دهد و اسکلروز گلومرولی را تسریع کند. فشار خون بالا می تواند عروق کلیه را خنثی کند و باعث خونریزی کافی در کلیه ها شود که منجر به آسیب کلیه به پرفشاری خون و نارسایی کلیه می شود.

تشخیص زودهنگام آسیب کلیه

توصیه می شود آزمون به نام میکروآلبومینوری که می تواند آسیب اولیه کلیوی در اواخر مرحله شناسایی و جلوگیری از پیشرفت نارسایی کلیه، اگر درمان موثر و به موقع بدست خواهد آمد. میکروآلبومینوری به این معنی است که ادرار حاوی مقادیر بیشتری از آلبومین است. این یک شاخص اولیه تغییرات پاتولوژیک در کلیه و سیستم قلبی و عروقی است، و آن را شاخص قابل اطمینان ترین و دقیق برای تشخیص بیماری های کلیوی در مراحل اولیه است.

بنابراین، اگر شما فشار خون بالا و یا دیابت و یا ترکیبی از هر دو، توصیه می شود به طور منظم میکروآلبومینوری را به یک تشخیص زودرس و درمان به موقع.

رژیم کم پروتئین برای کنترل فشار خون بالا و قند خون بالا مناسب است. با توجه به بیماری های خاص، از متخصص تغذیه در مورد مقدار درست و سالم مصرف پروتئین روزانه سؤال کنید. ایمیل: Asya.yue@mail.ru، Whatsapp +8613292893707.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: